Etický kodex členů KMN
Klub motoristických novinářů na základě svého profesního zaměření vypracoval „Etický kodex motoristického novináře“, který je pro jeho členy závazný.
Motoristický novinář reprezentuje nejen svůj klub, ale i odborné znalosti a mravní kodex novináře. A proto:
-Zveřejňuje jen informace, jejichž původ je znám; v opačném případě je nutné zmínit nezbytné výhrady.
– Respektuje pravdu bez ohledu na důsledky, které to pro něj může mít, vyhledává informace, které slouží všeobecnému zájmu, i přes překážky.
– Dbá na rozlišování faktů od osobních názorů.
– Odmítá jakýkoli nátlak na zveřejnění nepravdivé, nebo jen částečně pravdivé informace.
– Nepoužívá nepoctivé prostředky k získání informace, fotografie nebo dokumentu a nevyužívá k tomu dobré víry kohokoliv. Nepoctivost prostředků je při tom třeba posuzovat v souvislosti s veřejným zájmem na publikování příslušné informace.
– Vyloučí všechny činnosti, které by jej mohly kompromitovat nebo vést ke konfliktu zájmů. Nesmí ve svůj prospěch využívat informace získané při výkonu povolání dříve, než budou zveřejněny.
– Nezneužívá výsad plynoucích z povolání novináře k prezentování svých osobních postojů, vyjma textů označených jako komentář.
– Nezneužívá možných výhod plynoucích z členství v Klubu motoristických novinářů.
– Nepublikuje materiály, které jsou úmyslně v rozporu s pravidly silničního provozu.
– Nepublikuje pod svým jménem opsané nebo upravené články jiných kolegů. Převzít text možné je, ale pouze s předchozím souhlasem autora a s uvedením zdroje.
– Nepřijímá úplatky, dary, nebo pozvání na akce, které nemají profesní souvislost a které lze za úplatky považovat. Úplatkem lze rozumět hodnotu, která může být vykládána jako zisk neoprávněné výhody.
– Výrazně odlišuje inzerci a jiné aktivity PR od klasické redakční práce v médiích.
– K testům zapůjčená vozidla vrací v dohodnutý čas a v předepsaném stavu. Vždy informuje zapůjčitele o závadách i skrytých poškozeních. Případné nestandardní využití testovacího automobilu (okruhy, testy v náročném terénu, zahraniční cesty) si předem domluví.
– Dodržuje zásady bezpečné jízdy.
– Nepoškozuje dobré jméno povolání motoristického novináře a KMN, například agresivní jízdou či ohrožováním ostatních účastníků provozu.
– Má vždy na paměti, že povolání motoristického novináře je prémiovou profesí, a proto dbá každým svým počínáním o růst její prestiže. Důstojně reprezentuje dobré jméno KMN.