Kia jmenovala Marca Hedricha do pozice prezidenta a CEO, který bude od 1. ledna 2024 působit v evropské centrále společnosti. Navazuje tím na předchozí kariéru u značky, kde v průběhu posledních 9 let zastával vyšší manažerské pozice – naposledy jako šéf Kia France. Funkci přebírá po Wonu Jeongu Jeongovi, který uvedenou roli zastával poslední čtyři roky.
Marc Hedrich přináší řadu cenných zkušeností, které načerpal v rámci vyšších manažerských pozic na národní i mezinárodní úrovni během více než 30letého působení v automobilovém průmyslu. Vedle poslední role prezidenta Kia France zastával řadu seniorních pozic v předních automobilových společnostech. Po dobu svého působení u značky Kia napomohl posunout všechny strategické i provozní oblasti – od prodeje přes marketing a produkty až po zákaznické služby a maloobchod.
Komentuje Marc Hedrich: „Evropský trh hraje důležitou roli v celosvětovém úsilí značky dosáhnout postavení leadera elektromobility – uvedením 15 elektromobilů do roku 2027 a zvýšením zastoupení elektrifikovaných vozidel v prodejích značky na 55 % do roku 2030. Evropský tým chce pokračovat v odvážné proměně značky v poskytovatele řešení trvale udržitelné mobility se zaměřením na lidstvo, planetu i ziskovost. Mám velkou radost, že na naplňování tohoto cíle budu spolupracovat se silným evropským týmem.“
Pan Jeong se od svého nástupu do Kia Europe v roce 2020 podílel na úspěšné transformaci této společnosti v regionální centrálu. Pod jeho vedením pokračovala proměna značky v poskytovatele řešení trvale udržitelné mobility s větším zaměřením na management značky a elektrifikovaná řešení. Výrazného posunu doznala i firemní kultura, kdy Kia Europe díky svým spokojeným zaměstnancům získala ocenění „Great Place to Work“ za rok 2023, čímž se zařadila mezi top 20 % zaměstnavatelů v celosvětovém měřítku.
Komentuje Jeong: „Kia v Evropě právě dospěla do elektrizujícího okamžiku, nejen se svými revolučními elektromobily, ale i pokrokovými on-line službami, které vylepšují zákaznické zkušenosti a dláždí cestu k dalším řešením trvale udržitelné mobility. Dobré prodejní výsledky v posledních letech neodrážejí pouze úsilí evropského týmu Kia, ale též kvalitu a všestrannost produktů i značky Kia, resp. její oblibu v Evropě. Děkuji týmu Kia za skvělou spolupráci vedoucí k našemu úspěchu.“
Kariéra u Fordu a Toyoty
Marc Hedrich je absolventem European Business School; svoji kariéru zahájil v 90. letech ve společnosti Ford France. Poté nastoupil do pozice marketingového ředitele automobilky Škoda France a tutéž pozici zastával ve firmě Seat France. V roce 2003 byl jmenován marketingovým ředitelem společnosti Toyota France. V návaznosti na své zkušenosti získané u předních automobilových importérů Marc bezmála 12 let zastával strategické pozice u firem Toyota France a Toyota Europe.
Od roku 2015 zastával pozici Managing Director ve společnosti Kia France. Od 1. ledna 2021 pak působil v roli prezidenta společnosti Kia France.