Brand director značky Alfa Romeo Tomáš Zahel sezval 29. května novináře na brunch do Vysokého Újezda. V Local ristorante se hovořilo o prodejních plánech značky, nových modelech a globální edici Tributo Italiano. Prezentaci doplnily testovací jízdy s Giulií, Tonalem i modelem Stelvio.
Alfa Romeo, která před časem přešla spolu s Fiatem pod importérská křídla Emila Freye, loni prodala v Česku téměř 200 kusů. Letos import cílí na 300 aut, o 50 procent více než loni.
„Nyní v květnu už můžeme ohlásit 98 registrovaných vozidel a 106 objednávek v kapse, třístovkový plán pro celý rok tedy není nereálný. Odpovídá mu i tovární kvóta pro Českou republiku,“ uvedl šéf značky.
Nejlépe mu prodejně jde Stelvio, také Giulia jde dobře. „Cítíme ještě prostor pro Tonale a nový model Junior, který se poprvé objeví v tuzemsku na podzim,“ míní importér.
Příští rok očekává šéf Fiatu Jaromír Heřmanský příchod nové verze Stelvia, v roce 2026 novou Giulii. „V roce 2027 pak budeme podle plánů mít všechny modely Alfa Romeo elektrifikované,“ slibuje import.
Erich Handl, Vysoký Újezd; FOTO: Luděk Kortus