So. Zář 21st, 2024
Spread the love

Renault spustil před prázdninami objednávky na novou verzi dodávky Master. Novinářům ji předvedli manažeři importu v pražském TUkasu na Černokostelecké ulici. Šéf importu Zdeněk Grunt hovořil i o výsledcích značky v segmentu LUV.

„Český trh lehkých užitkových automobilů prožívá v posledních třech letech mimořádný rozmach a značka Renault vládne této kategorii již více než tři roky. Lehké užitkové automobily Renault si stabilně udržují také letos solidní náskok před všemi ostatními a dosahují nejvyrovnanějších hodnot prodejů bez větších výkyvů,“ otevřel tiskovku šéf Renaultu ČR Zdeněk Grunt.

Grunt: Renault je tahounem trhu LUV

Prakticky stejně úspěšná je podle něj situace u jednotlivých modelů lehkých užitkových automobilů, kde se může Renault opět opřít o vyvážené rozložení sil. Modelu Kangoo se dobře daří mezi malými dodávkami do 2 tun, a stejně tak velký Master má na špici velkých dodávek také dlouhodobě vyrovnanou bilanci.

Letošní prodeje lehkých užitkových automobilů Renault tak podle Grunta navazují na předchozí tři úspěšné roky – 2021, 2022 a 2023 – kdy byly dodávky značky suverénní českou jedničkou této kategorie.

„Naší značkou i letos dosahované prodeje svědčí o tom, že cesta, kterou jsme před lety nastoupili byla správně zvolená. Základem našich obchodních úspěchů je především široká a atraktivní nabídka kvalitních a hospodárných modelů, podpořená možnostmi dodání verzí se speciálními přestavbami podle potřeb zákazníků, a to za zákaznicky akceptovatelné ceny. Také obchodní koncept center PRO+ zaměřených na firemní odběratele se významnou měrou podílí na úspěchu LUV Renault a jsem rád, že dodávky Renault nacházejí tak stabilní zájem českých zákazníků“.

Motalík předvedl Mastera

Nového Mastera předvedl ve statické prezentaci Petr Motalík, produktový manažer LUV značky:

„Nejde o facelift, ale o nový model od podvozku přes motory. Modely LUV se nemění každých 7 let jako je tomu u osobních aut. Nová dodávka nabízí kompletně přepracovanou elektrickou  verzi, index obtékání vzduchu se zlepšil o 20 procent. Zkrácen byl rozvor, oběma verzím L2 a L3 tak narostl zadní převis. Kokpit je inspirovaný americkými tahači, obrazovka open R link dominuje přístrojové desce, infotainment operuje na bázi Google Android. Pod kapotou lze najít nový dvoulitr ve čřyyřech výkonových verzích. Elektrická verze může variantně nabídnout dvě baterie 40/87 kWh, ta silnější slibuje 460 km dojezd. Malá baterie má dojezd 200 km,“ uvedl Motalík.

Petr Motalík

Co se týče nástaveb, značka umí na přání vyrobit furgon i pro 7 osob, valníky, sklopné valníky i skříně. Ceny nového Mastera v době tiskovky ještě nebyly stanoveny, budou známy v červenci.

Po Masteru ještě Kangoo a Trafic

Renault očekává letos ještě několik novinek. Po Masteru přijdou ještě v tomto roce Kangoo a Trafic v nové identitě po vzoru osobních vozů.

U modelu Kangoo Van se nabídka rozšíří o novou verzi „dvoukabina“ (v provedení až pro 5 osob) na prodloužené verzi L2.

Erich Handl, TK Renault, Strašnice; VIDEO: Luděk Kortus

 

Related Post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *