Čt. Lis 21st, 2024
Spread the love

Mluvčí Renaultu Jitka Skaličková uspořádala první novinářské testovací jízdy s vlajkovou lodí značky, modelem Rafale. Premiéru hostilo letecké muzeum Metoděje Vlacha v Mladé Boleslavi. V akci bylo více letadel než aut a mohla konkurovat i pařížské airshow.

Kromě prezentace produktu, testovacích jízd a dalšího doprovodného programu viděli novináři v akci ambasadora Renaultu Lukáše Pařízka, reprezentanta České republiky a vícemistra Evropy v letecké akrobacii a jeho letadlo EXTRA 330SC.

Po akrobatické ukázce si odvážnější zástupci médií mohli sami vyzkoušet výškovou závrať v letounu Cessna, prohlédnout si historických replik v muzeu, pocvičit na leteckém simulátoru nebo se vrhnout po hlavě na nouzovou skluzavku dopravního stroje.

Název Rafale odkazuje na francouzskou výrobu letadel a i samotná tiskovka se konala přímo před replikou historického letounu Caudron. Tuto značku koupila automobilka Renault v roce 1933 a o rok později dokázala s jejím výrobkem překonat tehdejší rychlostní rekord.

„My chceme s naším Rafalem útočit na segment D a získat větší procento prodejů v oblasti komfortních SUV.  Nabídka startuje na 999 000 Kč s DPH za výbavový stupeň techno a 1 099 000 Kč s DPH za výbavový stupeň esprit Alpine,“ připomněl produktový manažer importu Tomáš Běloch s tím, že Rafale cenově půjde pod konkurenční Škodu Kodiaq, Audi Q5 nebo například Lexus NX.

Objednávky na nové SUV kupé Rafale se otevřely už na jaře, nyní najíždějí k dealerům první vozy.

Rafale E-Tech full hybrid je dostupný ve dvou výbavových stupních:  techno a esprit Alpine s efektivní hybridní pohonnou jednotkou o výkonu 200 k (spotřeba 4,7 l/100 km, emise 105 g CO2/km). Do konce roku 2024 Renault představí také výkonnou motorizaci E-Tech 4×4 300 k.

Erich Handl, Mladá Boleslav (z paluby hornoplošníku Cessna)

Edit

Related Post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *