Šéf Renaultu Zdeněk Grunt nedávno předvedl novinářům ve statické premiéře novou verzi Mastera. „Od srpna bereme objednávky na modely Master Van (M4H), Master Van E-Tech (M6E) a Master podvozek (M6H). O termínech uvedení dalších verzí vás budeme informovat,“ uvedl import.
„Český trh lehkých užitkových automobilů prožívá v posledních třech letech mimořádný rozmach a značka Renault vládne této kategorii již více než tři roky. Lehké užitkové automobily Renault si stabilně udržují také letos solidní náskok před všemi ostatními a dosahují nejvyrovnanějších hodnot prodejů bez větších výkyvů,“ uvedl na červencové tiskovce šéf Renaultu ČR Zdeněk Grunt.
Motalík předvedl Mastera
Nového Mastera předvedl ve statické prezentaci Petr Motalík, produktový manažer LUV značky:
„Nejde o facelift, ale o nový model od podvozku přes motory. Modely LUV se nemění každých 7 let jako je tomu u osobních aut. Nová dodávka nabízí kompletně přepracovanou elektrickou verzi, index obtékání vzduchu se zlepšil o 20 procent. Zkrácen byl rozvor, oběma verzím L2 a L3 tak narostl zadní převis. Kokpit je inspirovaný americkými tahači, obrazovka open R link dominuje přístrojové desce, infotainment operuje na bázi Google Android. Pod kapotou lze najít nový dvoulitr ve čtyřech výkonových verzích. Elektrická verze může variantně nabídnout dvě baterie 40/87 kWh, ta silnější slibuje 460 km dojezd. Malá baterie má dojezd 200 km,“ uvedl Motalík.
Co se týče nástaveb, značka umí vyrobit furgon i pro 7 osob, valníky, sklopné valníky i skříně.
Po Masteru ještě Kangoo a Trafic
Renault očekává letos ještě několik novinek. Po Masteru přijdou ještě v tomto roce Kangoo a Trafic v nové identitě po vzoru osobních vozů.
U modelu Kangoo Van se nabídka rozšíří o novou verzi „dvoukabina“ (v provedení až pro 5 osob) na prodloužené verzi L2.
Erich Handl, TK Renault, Strašnice; VIDEO: Luděk Kortus