St. Bře 12th, 2025
Spread the love

Řada importérů letos přestala půjčovat dobíjecí čipy k novinářským testovacím vozidlům. Od ledna je nedává Emil Frey ani Renault, v pondělí 10. února oznámil ukončení zápůjček dobíjecích karet Charge i Hyundai. Jaké jsou důvody?

PR manažeři některých uvedených značek nám ukončení zápůjček vysvětlili příliš vysokými odběry elektrického proudu ze strany testujících redakcí. „U řady čipů jsme zjistili čerpání energie, které neodpovídalo nájezdům testovacího vozu,“ řekla nám jedna z mluvčích importu Emil Frey. To potvrdil i Tomáš Devera z Renaultu: „Novináři už majií letos vyčerpáno,“ vysvětlil stručně.

Jako poslední zatím končí s půjčováním neomezených dobíjecích karet Hyundai. „Počínaje dnešním dnem bude ukončeno bezplatné vydávání univerzálních nabíjecích karet Charge myHyundai k zápůjčkám našich EV a PHEV vozů. Prosím, abyste informovali kolegy z redakce, kteří vozy běžně vyzvedávají či testují,“ napsal dnes médiím David Pavlíček.

Konec starých časů

Podle hlasů z automobilek už doba neomezených čipů jednoduše skončila. „Mělo to význam v době nástupu EL aut. Nyní je elektromobil prostě běžný vůz ke ke kterému redakce dostane nabitou baterii na 300 km a více, zbytek si dočerpá z nabíječky za své,“ řekla nám Kateřina Vaňková Jouglíčková z Kia Czech, jejíž značka zatím ale paradoxně karty k bateriovým testovacím vozům stále půjčuje. Stejně jako například Mercedes-Benz nebo BMW.

Kateřina Vaňková Jouglíčkobvá zatím karty k elektromobilům dává

Pro řadu novinářů ale znamená konec zápůjček čipů problémy: „Potíž je v tom, že elektromobil dnes na veřejných nabíječkách nelze dobít za peníze. Je nutný dlouhodobý tarif s čipem nebo kartou. Například pro největší sítě ČEZ nebo PRE je nutné pořídit si službu s placením měsíčních záloh, podobně jako je to třeba u připojení domácnosti. Pro velké redakce to nebude problém, ale novináři na volné noze, kteří testují elektromobily jen občasně, musí počítat s nárůstem nákladů a byrokracie“ míní šéfredaktor AUTOmakers Erich Handl.

„Motonovináři si ale vždycky nějak poradí, Škodovka nedávala čipy k testu Enyaqu nikdy a také se testovalo,“ uzavřel Handl.

Zdroj: redakce 

Běžná platební karta na většině dobíječek nefunguje, je nutné pořízení dlouhodobého tarifu

 

Related Post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *